همه راه‌ها در حوزه فیلم و سینما این روزها به هفتمین «جنگ‌های ستاره‌ای» ختم می‌شود و «نیرو بیدار می‌شود» که برای شکستن رکورد «آواتار» دورخیز کرده، مهم‌ترین عناوین خبری تقریبا تمام رسانه‌های دنیا را به‌خود اختصاص داده است.

سینما جهان

به گزارش همشهري، پس از آنكه تازه‌ترين تجربه كارگرداني جي جي آبرامز بسياري از ركوردهاي فروش را شكست و مجموع فروش آن در كمتر از يك هفته از مرز 600ميليون دلار گذشت، حالا از واتيكان خبر مي‌رسد فيلم به مذاق نويسندگان مهم‌ترين روزنامه مركز استقرار رهبر كاتوليك‌هاي جهان خوش نيامده است. اين در حالي است كه همه منتقدان به اتفاق از جنگ‌هاي ستاره‌اي جديد استقبال كرده و آن را ستوده‌اند.

روزنامه اوسرواتوره رومانو كه در واتيكان منتشر مي‌شود،« نيرو بيدار مي‌شود» را فيلمي مبهم و آشفته توصيف كرده و درباره آن چنين نوشته است: نيرو بيدار مي‌شود به طرزي شگفت‌انگيز در بازنمايي شرارت ناموفق بوده است. اين فيلم حتي شبيه «بتمن» كريستوفر نولان نيست و بيشتر به درد تماشاگراني مي‌خورد كه عادت دارند مقابل رايانه بنشينند تا اينكه به سينما بروند. به عقيده منتقد روزنامه واتيكان، دارت ويدر و امپراتور پالپاتين كه از ضد‌قهرمانان تأثيرگذار ژانر علمي خيالي سينما بودند، در فيلم جديد تبديل به 2ضد‌قهرمان كاملا نچسب شده‌اند كه بزرگ‌ترين كمبود روايت و داستان هستند.

از سوي ديگر، يك ركورد تازه هم به نام نيرو بيدار مي‌شود ثبت شد كه شايد در تاريخ سينما سابقه نداشته باشد؛ يكي از تماشاگران هفتمين جنگ‌هاي ستاره‌اي به‌مدت 46ساعت به تماشاي هر 7قسمت اين مجموعه نشست كه شامل 7بار تماشاي پياپي نيرو بيدار مي‌شود بود. جيم برادن 40ساله از تگزاس به اين ترتيب به قهرمان رقابت جنگ‌هاي ستاره‌اي تبديل شد كه در مصاف با 6سينمارو و فيلم‌بين حرفه‌اي ديگر برگزار شده بود.

در يك اتفاق نادر ديگر، انجمن منتقدان فيلم رسانه‌‌‌اي كه هر سال 10فيلم را نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم معرفي مي‌كند، يك هفته پس از اعلام نام نامزدهاي امسال در اقدامي عجيب جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود را به‌عنوان يازدهمين رقيب جايزه بهترين فيلم برگزيد. اين كاملا خلاف قوانين انجمن است اما به‌نظر مي‌رسد توجه عموم مردم به نيرو بيدار مي‌شود حتي روي منتقدان و انتخاب‌هاي آنها هم تأثير گذاشته است. گرچه سال 2000هم «دورافتاده» رابرت زمه‌كيس پس از مهلت مقرر به‌عنوان يازدهمين نامزد بهترين فيلم جوايز منتقدان رسانه‌اي برگزيده شده بود.

جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود با چنان قدرتي در گيشه به پيش مي‌تازد كه به‌نظر مي‌رسد در كمتر از 3هفته آينده بتواند نام خود را در كتاب ركوردها به‌عنوان سومين فيلم با فروش جهاني بيش از 2ميليارد دلار به ثبت برساند. آواتار و «تايتانيك» هر دو به كارگرداني جيمز كامرون تنها فيلم‌هايي هستند كه در دنيا بيش از 2ميليارد دلار فروخته‌اند.

کد خبر 319441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha